Sześciopak piwa bez plastiku

0
Corona Logo mit Markenname, vergrößert dargestellt unter einer Lupe by Marco Verch (CC BY 2.0)

Poprzez rezygnację z tradycyjnej plastikowej folii, znany producent piwa wypowiada wojnę sześciopakom. Projektanci znaleźli niesamowicie prosty sposób na łączenie puszek.

W intrenecie od jakiegoś czasu można zobaczyć viralowe zdjęcie pokazujące młodego żółwia, który zaplątał się w foliowy sześciopak po piwie deformujący mu skorupę podczas wzrostu. Niestety, to nie był wyjątek. Wedle oficjalnych statystyk co roku na świecie nawet 100 tys. ssaków i milion ptaków traci życie w wyniku zatrucia lub uduszenia samymi tylko uchwytami do sześciopaków. Jednym z pierwszych dużych producentów piwa, który postanowił coś z tym zrobić, był Carlsberg (duńska marka wymyśliła nowy sposób sklejania puszek ze sobą). Teraz przyszła kolej na meksykańską Coronę.

Corona chciała znaleźć rozwiązanie problemu, które będzie “wykonalne i skalowalne”. Marce zależało też na tym, by nie trzeba było stosować żadnego innego materiału poza samą puszką. To na podstawie tego briefu krótkiego, acz konkretnego briefu agencja Leo Burnett zaprojektowała “Fit Pack”. Pomysłowe rozwiązanie zainspirowane sztaplowaniem pozwala na łączenie ze sobą do 10 puszek. Poniżej możecie zobaczyć, jak to działa.

Co ciekawe, Corona nie chce wykorzystać rozwiązania, by uzyskać przewagę konkurencyjną. Projekt “Fit Pack” zostanie udostępniony na zasadach oper source, będą więc mogli go wprowadzać także producenci innych piw i napojów sprzedawanych w puszkach.

 


Źródło: Noizz