Sainsbury’s dołącza do walki z plastikiem

0
Sainsbury's - Bristol Road, Selly Oak - sign by Elliott Brown (CC BY 2.0)

Sieć supermarketów Sainsbury’s ogłosiła, że od września zamierza usunąć popularne foliówki ze wszystkich swoich sklepów. To kolejne supermarket, który dołączają do walki ze szkodliwymi nawykami klientów.

Zgodnie z zapowiedziami pomarańczowej sieci sklepów, plastikowe torby na owoce, warzywa i wyroby piekarnicze zostaną zastąpione tymi z papieru.

Jednocześnie firma przypomina, że klienci zawsze mogą przynieść swoją torbę do sklepu i w nią zapakować sprzedawane luzem produkty. Ci, którzy nie posiadają własnej płóciennej torby, mogą zakupić ją na miejscu – Sainsbury’s sprzedaje jej ekologiczną wersję wykonaną z materiałów z recyklingu.

Częścią planu firmy jest zmniejszenie w tym roku zużycia plastiku o 1 284 ton. Jeśli założenie uda się osiągnąć, firma zredukuje wytwarzanie nienadającego się do recyklingu plastiku łącznie o 10 000 ton.

Popularna sieć supermarketów poinformowała również, że ze wszystkich produktów znikną plastikowe sztućce, tacki i pokrywki. Zostaną one zastąpione nadającymi się do recyklingu alternatywami.

“Jesteśmy absolutnie zobowiązani do ograniczenia niepotrzebnych plastikowych opakowań w sklepach Sainsbury’s. Nasi klienci oczekują od nas, że będziemy liderem w kwestiach takich jak ekologia, dlatego jestem zdecydowany usunąć i zastąpić plastikowe opakowania tam, gdzie jest to tylko możliwe” – przekazał Mike Coupe, dyrektor Sainsbury’s.

Na początku tego tygodnia supermarkety Waitrose zapowiedziały, że wprowadzą w swoich sklepach nowe działy, w których klienci będą mogli kupić takie produkty jak płyny do mycia naczyń, makarony, mrożone owoce czy kawy, nalewając bądź nasypując je do przyniesionych ze sobą opakowań.

Z plastikowych tworzyw zrezygnowały również już m.in. supermarkety Iceland czy Lidl, a także brytyjskie puby i sieci fast-foodów np. McDonald’s czy Burger King.

Źródło: londynek.net