Nietypowy walentynkowy prezent z Poundland wywołał burzę

0
Present Package Gift Celebration Christmas Holiday by qimono (CC0 1.0)

Walentynki zbliżają sie wielkimi krokami – a Detaliczny sprzedawca Poundland zaproponował nietypowy prezent na tę okazję. Jednocześnie został ostro skrytykowany za sprzedaż prezentu ‘Gift of Nothing’, czyli pustego plastikowego opakowania w kształcie serca.

“Nie wiemy o czym myślał Poundland, wprowadzając do sprzedaży ten produkt. Z pewnością nie myślał o środowisku” – uważa grupa Friends of the Earth, która prowadzi szereg kampanii dotyczących najważniejszych współczesnych problemów ekologicznych.

“Miejmy nadzieję, że takie wariactwo nie trafi w gusta klientów i ponownie nie pojawi się w sklepach” – dodał Julian Kirby, jeden z członków organizacji ekologicznej.

Inny uczestnik kampanii, Sian Sutherland z A Plastic Planet, podkreśla, że “ten produkt został zaprojektowany tak, aby trafił prosto do kosza, ale zanim zniknie, minie 500 lat”. “Jest symbolem wszystkiego, co jest nie tak z naszym poglądem na świat” – podkreślił Sutherland w rozmowie z BBC.

Poundland – jak informuje Londynek.net – bronił swojego produktu, podkreślając, że “klienci, a także wielu internautów, uwielbiają Gift of Nothing”. “Wszyscy wiedzą, że to dobra zabawa i rozumiemy, że jest ona dozwolona z umiarem” – zaznaczają przedstawiciele detalicznego giganta.

Sama reakcja w mediach społecznościowych była zróżnicowana – niektórzy użytkownicy sieci byli rozbawieni, a inni oburzeni pomysłem tzw. “funciaka”.

“Do wszystkich pań: proszę, nie mówcie swoim drugim połówkom, że nie chcecie niczego na Walentynki. Dzięki uprzejmości Poundland, właśnie to możecie otrzymać” – napisała na Twitterze Kim Patterson.

Z kolei Stephen Milton skomentował: “Nie ma nic zabawnego w tak ogromnym użyciu niepotrzebnych plastikowych opakowań. Wielka PR-owa porażka”.

Źródło: Londynek.net