Powstał pomysł na emoji haggis

0
Projekt emoji haggise, który można wesprzeć za pomocą hashtagu #haggisemoji lub podpisując petycję

Wielokrotnie nagradzany producent haggis apeluje, by narodowe danie Szkocji było reprezentowane w języku emoji.

Firma McCaskie Butchers z Renfrewshire oświadczyła, że haggis powinien znaleźć się na liście dostępnych emotikonów, podążając śladami innych krajów, których potrawy mają już taki znak, np. pizza, sushi, precle, burrito i rogaliki.

Nigel Ovens, właściciel McCaskie Butchers, który stworzył projekt tego, w jaki sposób emoji mógłby wyglądać, powiedział: “W okresie przygotowań do Burn’s Night, a nawet o innych porach roku, chcę być w stanie podzielić się moim entuzjazmem poprzez SMS-em i w mediach społecznościowych, więc polowałem na emoji haggis – bez powodzenia”.

“Naprawdę wierzę, że emoji haggis byłby używany jako świetny sposób na uczczenie słynnej szkockiej potrawy, ale także jako świetny sposób na uczczenie Szkocji jako całości”.

Powiedział, że Szkoci celebrujący Burn’s Night skorzystają z emoji, dzieląc się miłością do haggis z przyjaciółmi z całego świata.

Dodał, że: “Chcieliśmy rozpocząć tę kampanię, aby miłośnicy haggis mogli pokazać swoją pasję do dania, podzielić się przepisami kulinarnymi i pomóc temu wspaniałemu produktowi zostać rozpoznanym przez ten wszechobecny i nowoczesny język międzynarodowy. Turyści odwiedzający Szkocję również mogą się dobrze bawić, korzystając z emoji haggis jako części swoich wiadomości dla przyjaciół i rodziny w domu. Jeśli haggis otrzyma rozróżnienie na przyznanie mu własnego emoji, wówczas szersze przesłanie jest mocne, że produkt porusza się z duchem czasu, przemawia do mas i nadal czyni nasz naród dumnym ze swojego dziedzictwa żywnościowego przez cały rok, a także podczas Burn’s Night.”

Graeme Sharp, rzecznik organizacji Quality Meat Scotland, powiedział: “Szkocja słynie na całym świecie z kultowego dania narodowego, więc co jest lepszym sposobem na rozpowszechnienie tego słowa i zainspirowanie ludzi do kupienia haggis w Burn’s Night niż emoji haggis?”

Pierwotnie opracowany w Japonii, emoji od 2011 r. są używane na arenie międzynarodowej, trafiając do głównego nurtu w 2015 r., kiedy to słownik Oxford English Dictionary nazwał emoji jednym ze swoich “słów” roku.

Miłośnicy Haggisa mogą wesprzeć kampanię za pomocą hashtagu #haggisemoji lub podpisując petycję.

Źródło: scotsman.com