Problemy z transmisją danych w sieci komórkowej O2

0
The O2 Guru Range - Centenary Square by Elliott Brown (CC BY 2.0)

32 miliony użytkowników telefonów komórkowych w Wielkiej Brytanii straciło dostęp do transmisji danych – największymi poszkodowanymi są użytkownicy sieci O2.

Konsumenci w całym kraju nie mogli uzyskać dostępu do Internetu bez połączenia Wi-Fi. Wielu z nich skorzystało z Twittera, aby złożyć skargę na trudności, o których po raz pierwszy poinformowano około godziny 05:30.

Rzecznik O2 powiedział: “Jeden z naszych dostawców zewnętrznych zidentyfikował globalny problem z oprogramowaniem w ich systemie, który wpłynął na nasze usługi.”

Dodał również: “Nasze zespoły techniczne pracują już nad tym, aby jak najszybciej usunąć awarię”.

“Zachęcamy również naszych klientów do korzystania z Wi-Fi wszędzie tam, gdzie mogą i przepraszamy za niedogodności.”

Niestety przerwa ta ma wpływ na inne usługi, które opierają się na sieci O2 – w tym na elektronicznym rozkładzie jazdy Transport for London, który przestał działać na przystankach autobusowych.

O2 jest drugą co do wielkości siecią mobilną w kraju, zaraz po EE. Ma 25 milionów bezpośrednich klientów, ale świadczy również usługi dla sieci Sky, Tesco, Giffgaff i Lycamobile – po ich uwzględnieniu problem dotknął ok. 32 milionów klientów.

Źródło: bbc.co.uk