Nowy rozkład jazdy w ScotRail – “szybsze podróże i więcej miejsc”

0
ScotRail Class 365 by Nick Birse (CC BY-SA 2.0)

ScotRail wprowadził istotne zmiany w rozkładach jazdy, które wejdą w życie w grudniu.

Operator kolejowy obiecał krótszy czas podróży, więcej usług i miejsc dla pasażerów.

Poinformował również, że “poprawa” ich usług będzie wynikiem wprowadzenia nowych pociągów, które osiągają duże prędkości oraz dalszej elektryfikacji linii.

ScotRail już wcześniej spotkał się z krytyką dotyczącą przeludnienia pociągów w godzinach szczytu na niektórych trasach.

Alex Hynes, dyrektor zarządzający ScotRail Alliance, powiedział: “Ulepszenia, które wprowadzimy w grudniu, oznaczają, że ScotRail osiągnął kolejny kamień milowy, budując najlepszą kolej, jaką kiedykolwiek miała Szkocja”.

“To dopiero pierwszy etap prac, które wykonamy dla naszych klientów w przyszłym roku”.

“Inwestycja, którą ScotRail Alliance tworzy, aby elektryzować kolejne linie i wprowadzać nowe i ulepszone pociągi, oznacza, że będziemy dostarczać naszym klientom szybsze podróże, więcej miejsc i więcej usług.”

Pan Hynes powiedział BBC Scotland: “Jak widzieliśmy podczas elektryfikacji w Edynburgu i Glasgow, kiedy przedstawimy nasze nowe pociągi Hitachi, klienci absolutnie je pokochają.”

Szczegóły dotyczące przyspieszenia czasu podróży:

– Edynburg i Glasgow (przez Falkirk High) zmniejszyły się z 51 do 47 minut.

– Stirling –  Edynburg usługa skrócona o ponad pięć minut.

– Glasgow – Stirling / Alloa / Dunblane usługi zredukowane nawet o pięć minut.

– Przejazdy kolejowe w kluczowych lokalizacjach są znacznie szybsze niż przejazdy samochodem.

Szczegóły dotyczące taboru:

– Pociągi elektryczne klasy 385 na wszystkich liniach Edynburg-Glasgow przez Falkirk High.

– Pociągi elektryczne klasy 385 wprowadzone na trasie Glasgow Queen Street do Alloa i Dunblane.

– Pociągi elektryczne klasy 365 z Edynburga do Dunblane.

– Ilość wagonów w pociągu z Glasgow Central do Neilston wzrosła z 3 do 4 wagonów.

– Większość połączeń z Airdrie do Balloch będzie teraz miała 6 wagonów.

Dalsze poprawki harmonogramu zostaną wprowadzone w maju i grudniu 2019 roku.

Pierwsze elektryczne pociągi klasy 385 zaczęły działać w lipcu tego roku.

Pociągi Hitachi – o których mówi się, że są “lekkie, przestronne i nowoczesne” – miały wejść do służby w marcu. Ich wprowadzenie opóźniło się po tym, jak maszyniści zgłosili obawy dotyczące projektu swoich przednich szyb. ScotRail powiedział, że jest teraz usatysfakcjonowany, że pociągi są bezpieczne.

Firma kolejowa zamówiła 46 zestawów trzy-komorowych i 24 czterokołowych z 385 pociągów od producenta Hitachi w ramach inwestycji o wartości 475 mln funtów w taborze.

Opóźnienie w wprowadzeniu pociągów elektrycznych spowodowało poważne zakłócenia, po tym jak ScotRail musiał zmniejszyć liczbę wagonów w niektórych usługach pasa centralnego.

Sekretarz transportu Michael Matheson z zadowoleniem przyjął nowo ogłoszone poprawki do harmonogramów.

Prof. Tom Rye z Transport Research Institute na Edinburgh Napier University również pochwalił plan krótszych podróży i dodatkowe usługi, ale powiedział, że koszty związane z poprawą sieci kolejowej były “ogromne”.

“To bardzo dobra wiadomość dla pasażerów” – powiedział.

Źródło: bbc.co.uk