Rodzice pomagając dzieciom utrzymać samochody

0
Young scared man driver and a woman passenger put into a dangerous situation, risk of getting into a car accident. Driving instructor and student screaming before crash looking in windshield window Samochód fotografie designed by Yanalya - Freepik.com

Brytyjscy rodzice wydają rocznie ponad 2 miliardy funtów, pomagając swoim dzieciom w ponoszeniu kosztów eksploatacji samochodu. W ubiegłym roku ponad połowa rodziców (52%) z dziećmi w wieku 17-24 lat pomogła w kosztach takich jak paliwo i ubezpieczenie – przeznaczając średnio 762 funtów na dziecko. Informacje to powinny nakłonić do zmian w opłatach ubezpieczeniowych w obliczu obaw, że posiadanie samochodu stanowi nie lada obciążenie finansowe dla rodzin.

Raport “Zbiornik mamy i taty” z serwisu internetowego Compare the Market wykazał, że trzy czwarte rodziców i ponad połowa młodych kierowców twierdzi, że praca dziecka jest niewystarczająca i dzieci mają problem z opłatami bez wsparcia finansowego rodziców. Większość (odpowiednio 86% i 80%) stwierdziła również, że wynagrodzenia młodych ludzi są niewystarczające na pokrycie kosztów utrzymania samochodu.

Badanie wykazało, że rodzice najczęściej pomogli w kosztach ubezpieczenia – przekazując średnio 288 funtów rocznie. Benzyna była drugą najbardziej popularną składką finansową, która kosztowała 169 funtów rocznie, a następną naprawa pojazdów (178 funtów) i pomoc w opłacie podatku drogowy (125 funtów). Oprócz kosztów bieżących, 40 procent młodych kierowców twierdzi, że ich rodzice pomogli im kupić pierwszy samochód, dając im średnio 2201 funtów.

Podczas gdy wielu rodziców chciało pomóc swoim potomkom, prawie połowa z nich (49%) stwierdziła, że jest to zbyt duży ciężar finansowy.

W odpowiedzi na powyższe wyniki z Compare the Market’s, dyrektor handlowy, Simona McCullocha, wezwał do wprowadzenia limitu na ubezpieczenie od składek ubezpieczeniowych (IPT) dla młodych kierowców, aby złagodzić presję finansową. Średnia roczna składka ubezpieczeniowa dla kierowców w wieku 17-24 lata osiągnęła w lipcu tego roku £1 309,44, a IPT wzrósł trzykrotnie w ciągu ostatnich dwóch lat do 12%.

McCulloch skomentował: “Koszt utrzymania samochodu dla młodego człowieka wzrasta, głównie dzięki rosnącym kosztom ubezpieczenia. Obliczyliśmy, że podatek od ubezpieczeń ubocznych dodał średnio 161 funtów do rocznej składki dla młodego kierowcy. Wzywamy rząd do wprowadzenia limitu IPT dla kierowców poniżej 25 roku życia lub usunięcia go”.

“Niezamierzona konsekwencja IPT polega na tym, że najbardziej uderza w młodych kierowców, co sprawia, że ​​coraz trudniej im podejmować pracę z dala od domu, zmienić miejsce pracy i przyczyniać się do rozwoju całej gospodarki”.

Źródło: scotsman.com