Nowa marka dyskontowa w UK?

0
M4110017 by Martin Knudsen (CC BY-SA 2.0)

Tesco planuje otworzyć do 60 sklepów w „nowym formacie dyskontowym”, co może być próbą zneutralizowania zagrożenia ze strony sprzedawców dyskontowych, takich jak Aldi i Lidl.

Podobno największa sieć supermarketów w Wielkiej Brytanii rozważa otwarcie we wrześniu 60 sklepów próbnych o nazwie Jack’s. Nazwa ma nawiązywać do założyciela Tesco, Jacka Cohena.

Spekulacja spotęgowała się w weekend po pojawieniu się reklam internetowych zawierających tekst: “Nowy format sprzedaży detalicznej będzie obsługiwany oddzielnie od podstawowej działalności Tesco, a oferowane korzyści będą inne niż oferowane w Tesco”.

Thomas Brereton, analityk rynku handlowego GlobalData, powiedział: „Od 2008 r. Aldi i Lidl zwiększyły swój łączny udział w rynku z 2,9% do 9,4%, kosztem Tesco i reszty ‘wielkiej czwórki’ ”. Wszyscy starali się odpowiedzieć na tą sytuację lecz z niezbyt dobrym rezultatem.

“Możliwość otwarcia przez Tesco dyskontowej deski ratunkowej w celu zneutralizowania rosnącego zagrożenia ze strony niemieckich dyskontów Aldi i Lidl wygląda odważnie, ale aranżacja pojawienia się nowej marki bez szkody dla renomy głównego wizerunku Tesco będzie wymagała dużej precyzji aby odnieść sukces”.

“Sainsbury’s próbował podobnej koncepcji w 2014 roku poprzez partnerstwo z Netto, a jej zamknięcie dwa lata później nastąpiło w wyniku ich niewystarczającej ekspansji”.

Tesco ostatnio takie podejście dyskontowe próbowało wprowadzić w latach osiemdziesiątych pod marką Victor Value, ale zostało to porzucone po tym, jak menedżerowie obwiniali pomysł o podkopanie głównej marki Tesco.

Na początku tego miesiąca Tesco zgodził się na sojusz strategiczny z francuskim Carrefour, aby wykorzystać wspólną siłę nabywczą, tak aby obniżyć koszty, w celu przekazania oszczędności klientom, o czym pisaliśmy tutaj.

Tesco odmówiło komentarza.

Źródło: news.sky.com