Magazyn Square

Witaminy i piękna czupryna

Witaminy i piękna czupryna

Czerwiec 20
14:36 2017

Piękne, błyszczące i zdrowe włosy są niewątpliwym atutem urody zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn. Stan włosów jest odzwierciedleniem naszego zdrowia, odżywiania, a nawet psychiki.

Aby móc pochwalić się zdrową czupryna, raczymy nasze włosy różnego rodzaju specyfikami, odżywkami i innymi chemicznymi środkami. Okazuje się bowiem, że zewnętrzna pielęgnacja fryzury nie jest wystarczająca. Wzmacnianie włosów warto rozpocząć od wewnątrz. Należy więc zadbać o właściwą ilość witamin,minerałów i mikroelementów w diecie, które sprawią, że włosy staną się mocniejsze i gęstsze.

Witaminy na włosy powinny być dostarczane do organizmu w codziennej diecie.

„Włosy to tkanka martwa” – choć często słyszymy takie zdanie, jest ono tylko w części prawdą. Ta część włosa, którą widzimy – czyli łodyga włosa – rzeczywiście jest martwa. Natomiast w drugiej i trzeciej warstwie naskórka znajdują się ożywione mieszki włosowe, które są unerwione i ukrwione, przez co zależne od cyrkulacji krwi w naszym ciele. W mieszkach włosowych znajdują się brodawki włosowe, które produkują komórki włosowe. Jakość i ilość komórek włosowych, a w przyszłości włosów, zależą od syntezy protein w kreatynie. Ta z kolei zależna jest od odpowiedniego balansu składników odżywczych, minerałów, protein i kwasów tłuszczowych w organizmie.

Warto zastanowić się nad tym, co szkodzi włosom? Wiedza ta pozwoli nam unikać rzeczy, które mają zły wpływ na stan naszych włosów:

  • Niedobór witamin klasy B kompleks – brak w diecie produktów pełnoziarnistych, surowych warzyw, zwłaszcza zielonych liściastych; spożywanie dużych ilości białej mąki, cukru, oczyszczonych zbóż; do wsparcia ich trawienia przekierowywane są witaminy z grupy B, które powinny odżywiać ciało.
  • Do wypadania włosów i ich złego stanu znacznie przyczyniają się także nikotyna, kofeina i alkohole zbożowe.
  • Wysoki poziom cholesterolu – spożywanie zbyt dużych ilości produktów pochodzenia zwierzęcego.
  • Niewystarczające ilości błonnika w codziennej diecie.
 Niedobór lub nadmiar protein, czyli białek – dzienne spożycie protein nigdy nie powinno przekraczać 30 do 40 gramów.
 Z wiekiem żołądek nie jest w stanie produkować zbyt dużych ilości kwasów, co powoduje utratę zdolności do przyjmowania substancji odżywczych.

Jak wzmocnić włosy

Przede wszystkim warto wiedzieć, że na skórze głowy znajduje się 100-150 tys. włosów, a dzienna utrata, wynikająca z naturalnego cyklu wymiany owłosienia, wynosi 50 do 150 włosów. Włos rośnie od 4 do 5 lat, a następnie wypada. O nadmiernym wypadaniu włosów możemy mówić wówczas, gdy tracimy ponad 200 włosów dziennie.
Wypadające albo łamiące się włosy nie są problemem, którego nie można rozwiązać. Istnieje kilka czynników, których uwzględnienie pozwoli ci cieszyć się zdrową i pełną blasku fryzurą.

W zdrowej diecie na włosy nie może zabraknąć kwasu pantotenowego (witamina B5) oraz biotyny (dawniej witamina H). Witaminy te przyczyniają się do wzrostu większej ilości włosów poprzez stymulowanie wchłaniania witamin przez organizm i poprawę rozwoju komórek za ich pomocą. Rozwój komórek jest pobudzany również przez kwas foliowy. Witaminy te są ogromnie ważne w przypadku osób zmagających się z wypadaniem włosów, ponieważ w przeciwieństwie do innych środków na łysienie działają one na przyczynę problemu. Poprzez wzmacnianie cebulek włosów następuje zmniejszenie ich utraty, a włosy stają się mocniejsze i zdrowsze. Ponadto kwas pantotenowy opóźnia łysienie oraz wypadanie włosów w związku ze starzeniem się organizmu.
Należy zacząć od pielęgnacji włosów od wewnątrz, poprzez wzbogacenie swojego codziennego jadłospisu w odpowiednie produkty zawierające witaminy i minerały w odpowiednich proporcjach zależnych od wieku, wagi, wzrostu, trybu życia.

Należy zaznaczyć, że zabiegi chemiczne, które fundujemy naszym włosom, są dla nich zabójcze. Farbowanie, to najbardziej destrukcyjny zabieg. Nieumiejętnie wykonany „spali” nam włosy, a takich po prostu nie da się już uratować. Mokre ciągną się jak guma, a suche łamią przy każdym dotknięciu. Jedyne co pozostaje to poczekać aż odrosną. Dlatego też, jeśli już decydujecie się na rozjaśnianie włosów, to zdecydowanie lepiej wybrać się do naprawdę sprawdzonej fryzjerki niż samemu z tym kombinować. Oczywiście sprawa wygląda inaczej jeśli chcemy włosy rozjaśnić delikatnie (1-2 tony), a inaczej gdy planujemy np. z czerni przejść do blondu…

Tagi
Share

Powiązane Artykuły

Polub nas na FB

Krzyżówka Luty nr 14

Kursy walut

Kursy walut w eGospodarka.pl
Notowania
18-08-2017
Kurs
( PLN )
Zmiana
EUR 4,2826 + 0,67%
GBP 4,7049 + 0,67%
USD 3,6459 + 0,55%