Wadliwy produkt

0

Niestety, często zdarza się iż wadliwe lub niebezpieczne produkty są przyczyną obrażeń ciała. 

Kupując nowy produkt oczekujemy, iż przeszedł on szereg testów bezpieczeństwa w celu upewnienia się iż naddaje się do użytku. W większości przypadków, w momencie kiedy znajdzie się on w sprzedaży jest bezpieczny. Jednakże w pewnych okolicznościach wypadki się zdarzają, gdy wadliwe lub niebezpieczne przedmioty przechodzą niezauważone przez sieć bezpieczeństwa producenta.

Dla przykładu, jeżeli wypadek został spowodowany przez wadliwy produkt – taki jak np. krzesło, które złamało się po wpływem wagi osoby siedzącej na nim lub sprzęt elektryczny, który zapalił się i spowodował oparzenia, wówczas mamy prawo do złożenia sprawy o odszkodowanie przeciwko producentowi tego produktu lub osobie, która go sprzedała.

Do niebezpiecznych przedmiotów zaliczają się również produkty spożywcze – sprzedawane, pomimo iż nie naddają się do spożycia. Osoba która ucierpiała z powodu zatrucia pokarmowego będzie miała prawo aby żądać odszkodowanie.

Nigdyś pomogliśmy mężczyźnie, który doznał obrażeń, gdy krzesło, na którym siedział złamało się pod nim. Zakupił on standardowe białe krzesło ogrodowe z dużego supermarketu zaledwie dwa dni przed wypadkiem, który spowodował u niego ból dolnego odcinka pleców oraz bioder. Z powodu doznanych obrażeń nie był on w stanie powrócić do swoich obowiązków zawodowych jako właściciel restauracji przez kilka miesięcy po wypadku oraz miał trudności ze staniem przez dłuższe okresy czasu.

Z naszą pomocą i dochodzeniem, dostawca krzesła zaakceptował odpowiedzialność za wypadek. Uzyskaliśmy odszkodowanie w wysokości 14,000 dla naszego klienta.
Aby odnieść sukces w sprawie związanej z wadliwym produktem, należy udowodnić iż inna osoba była odpowiedzialna za doznane obrażenia ciała.

By pomóc swojej sprawie, trzeba jak najszybciej zgłosić wypadek związany niebezpiecznym produktem do firmy odpowiedzialnej za niego i jeżeli to możliwe zanotować opis zdarzenia w książce wypadków. Również należy zapisać imiona i adresy świadków oraz zrobić zdjęcia wadliwego produktu. Ważne jest, aby zachować oryginalny paragon z zakupu, gdyż może być on wymagany jako dowód w sprawie.

Jeżeli zamierzamy skarżyć za wydatki takie jak koszty lekarstw, transportu, itp. należy zachować rachunki.
Również należy pamiętać, iż w UK istnieje limit czasowy na rozpoczęcie sprawy odszkodowawczej i wynosi on trzy lata od daty wypadku.

Dariusz Barabasz – Graham M Riley & Co. Solicitors Ltd
Kancelaria prawna

Informacji zawartych w tym artykule nie należy traktować, jako porad prawnych. Służą one wyłącznie do celów informacyjnych. O konkretną poradę prawną dla każdego przypadku z osobna należy zawsze zwrócić się do odpowiednio wykwalifikowanego prawnika.