Miliony podatników nie mogą dodzwonić się do HMRC

0
Tax Bill By Images Money, (CC BY 2.0)

 

Konsultanci infolinii podatkowej HM Revenue & Customs (HMRC) nie odbierają rocznie milionów połączeń – wynika z najnowszych danych.

„Proszę czekać, zaraz nastąpi połączenie z konsultantem” – w ciągu ostatnich 12 miesięcy rozmowy z pracownikiem brytyjskiej skarbówki (HMRC) nie doczekały się ponad cztery miliony osób. Ponadto, 14 proc. podatników musiało czekać na linii przeszło 10 minut, zanim ktoś w końcu zgłosił się i zajął ich sprawą.

„Jest wiele osób, które prowadzą działalność na własny rachunek, nie mają doradców podatkowych i muszą polegać jedynie na HMRC” – zauważa cytowana przez „Independent” Meg Hillier,  przewodnicząca Komisji Finansów Publicznych w brytyjskim parlamencie.

„Ostatnią rzeczą, na jaką mogą sobie pozwolić tacy podatnicy, jest wiszenie przez cały na dzień na telefonie” – dodaje.

Rzecznik HMRC przekonuje jednak, że w ciągu ostatnich dwóch lat standardy obsługi klienta uległy znacznej poprawie. „Średni czas reakcji spadł z 12 minut w latach 2015-2016 do poniżej 5 minut” – zapewnia.

„Dzięki zautomatyzowanemu systemowi telefonicznemu, ​​klienci są kierowani do właściwej osoby lub uzyskują odpowiedź na pytanie za pośrednictwem systemu” – podsumowuje rzecznik.

Źródło:londynek.net