Media społecznościowe a trwałość relacji międzyludzkich

0
Media społecznościowe a trwałość relacji międzyludzkich
Media społecznościowe a trwałość relacji międzyludzkich

Jedna dekada znaczy niewiele w kontekście tysięcy lat cywilizacji — jednak zmiany współcześnie zachodzące w naszym życiu codziennym dobitnie świadczą o tym, że komunikacja, szczególnie między płciami, zachodzi z prędkością asteroidy pędzącej po Mlecznej Drodze.

Przy obecności iPhonów, które osiągnęły status fetyszu, oraz bezprecedensowym postępie interaktywnych platform cyfrowych, zmiana charakteru relacji i więzi międzyludzkich była tylko kwestią czasu. Przy zwielokrotnionej ilości chociażby portali randkowych już obecnie zauważa się pewne zjawiska społeczno-kulturowe.

Wśród użytkowników wiodą osoby nastoletnie i w wieku lat dwudziestu-paru. Dlaczego? To pokolenie definiuje się poprzez dostęp do internetu. Ta charakterystyka ciesząca się dużym zainteresowaniem wśród socjologów i psychologów identyfikuje tę grupę osób, która boryka się z bezpośrednim kontaktem z rozmówcą.

Biorąc pod uwagę słynny Tinder, czy też inne jemu podobne portale randkowe, uzależnienie opiera się na kilku parametrach funkcjonowania samej aplikacji. Uproszczona zawartość tematyczna, czyli możliwość „przesuwania” na ekranie coraz to kolejnych dostępnych w okolicy osób sprawia, że doświadczamy podobnego uczucia do szukania odpowiednich produktów na półce sklepowej. Jeśli po bliższym kontakcie dany produkt nie spełnia naszych wymogów i oczekiwań jakości, możemy tak po prostu przestawić się na inny „produkt”. Nikt nie rozpacza nad rozlanym mlekiem – aplikacja zapewni setki nowych „przesunięć” i posunięć na scenie życia towarzyskiego.