Harley-Davidson Roadster – syn anarchii

0

Wiosna w pełnym rozkwicie, a więc sezon motocyklowy również można uważać za otwarty. Dlatego Tym razem przedstawimy coś dla fanów motocyklowego szaleństwa.

Klasyka, moc i rys nowoczesności to nieśmiertelny Harley-Davidson Roadster w nowej odsłonie. Jest suchy, surowy, spartański, a jednocześnie genialny. Poznaj wytwór fabryki z Milwaukee, na którym poczujesz się, jakbyś był ponad prawem.

Cały ten agresywny wizerunek tworzy pozycja za kierownicą – szeroko rozstawione nogi, a na obniżonej kierownicy ramiona, sylwetka pochylona lekko do przodu sugerująca szykującego się do ataku zbira.

Niewolnik wizerunku

Harley-Davidson przez wiele lat był postrzegany jako motocykl przeznaczony do poruszania się po długich, szerokich prostych. Tymczasem Roadster burzy kompletnie tę niesłuszną opinię. Jest zdecydowanie nastawiony na osiągi, a do tego wygląda jak customowa maszyna. Harley od dłuższego czasu dąży do zmiany wizerunku w myśl zasady, że ich motocykle są dla wszystkich, a produkując takie modele jak Roadster, jest na dobrej drodze. Ten sprzęt zdecydowanie przypadnie do gustu nabywcom w Europie, gdzie Harley-Davidson sprzedaje się coraz lepiej w przeciwieństwie do rodzimych Stanów Zjednoczonych.

Kolejna wersja Sportstera

Harley-Davidson Roadster to najbardziej zorientowany na osiągi Sporster i jednocześnie chyba najbliższy sportowi motocykl od czasów XR1200, którego produkcję zawieszono. Jest napędzany niezmienioną, chłodzoną powietrzem jednostką V-twin Evolution. Od nowa skonstruowano podwozie, elementy zawieszenia oraz hamulce. Z przodu zainstalowano koło o średnicy 19 cali i dwie tarcze, a z tyłu obręcz o średnicy 18 cali.

Tyłek Harego poszedł do góry i to nadało mu bardziej agresywnego cafe racerowego sznytu. Harley zyskał również ciekawy stylistycznie analogowy obrotomierz oraz elektroniczny prędkościomierz. Wizerunku dopełnia malutki 12,5-litrowy bak w kształcie orzeszka ziemnego oraz przykrócone błotniki i piękne koła z odlewu z aluminium z pięcioma rozdzielonymi ramionami.

Podwozie i prowadzenie

Roadster to jednak nie tylko nowa jakość w zakresie stylistyki. Z przodu tego modelu znalazł się dłuższy i grubszy odwrócony widelec przedni o średnicy 43 mm, a z tyłu regulowane zawieszenie. Dzięki niemu jest lepsze tłumienie, a motocykl mniej nurkuje podczas hamowania. Roadster ma równolegle spory skok zawieszenia wynoszący 115 mm z przodu i 80 mm z tyłu.
Zdecydowanie wyróżniają się tu hamulce. Dwutłoczkowe zaciski z przodu i z tyłu pojazdu doskonale radzą sobie z wyhamowaniem ponad 250 kg masy pozwalając na naprawdę świetną kontrolę pojazdu na krętych drogach, gdzie cały czas operuje naprzemiennie hamulec z gazem.

Silnik i skrzynia biegów pozostają nietknięte. W tym roku konstrukcja Evolution kończy już 30 lat. Chłodzona powietrzem jednostka napędowa Roadstera jest bardzo przyjazna w obsłudze i ma duży moment obrotowy.

Roadster to motocykl, który doskonale wpisuje się w aktualnie panujące trendy. Stylistyka rodem z wyścigów z lat 50. ubiegłego stulecia niewątpliwie ujmie za serca wszystkich fanów cafe racerów oraz fanów miejskiego stylu. Sportowy charakter motocykla dodatkowo czyni go kompleksowym i sprawia, że potencjalni nabywcy zwrócą ku niemu oczy nie tylko ze względu na niebanalne wzornictwo, ale również na osiągi.

Nie ma tu miejsca by zarzucić że Roadster „nie jeździ, nie skręca, czy nie hamuje”. To również znakomita baza dla fanów customizacji, gdyż większość akcesoriów stworzonych do każdego Sportstera tutaj również się znakomicie wpasuje.