Porównywarki ubezpieczeń samochodowych online oszukują

0
Man calling for help to fix his car Samochód fotografie designed by Rawpixel.com - Freepik.com

Według opinii konsumentów, ponad połowa ofert ubezpieczeń samochodowych wyszukanych na portalach porównujących ceny zawiera błędy.

Sześćdziesiąt procent badanych polis zawierał niespójności, a kupujący je kierowcy nieświadomie pozostaną bez koniecznej ochrony.

Urząd Competition and Markets Authority, zajmujący się przeciwdziałaniem działań monopolowych, stwierdził że 85% użytkowników internetu korzystało z porównywarek cen. Wyraził również swoje zaniepokojenie tym, że miliony konsumentów nie otrzymały wyraźnego obrazu z odwiedzanych stron internetowych i są narażone na ryzyko zakupu polis, które nie spełniają ich potrzeb.

Sprawdzane pod względem zgodności opisy polis dla 21 marek na czterech popularnych porównywarkach cen, z informacjami na temat polis podanymi na stronach internetowych marek ubezpieczeniowych oraz w dokumentach dotyczących polis. Okazało się, że w przypadku sześciu na dziesięć polis przynajmniej jeden szczegół opublikowany na stronie porównania cen był inny niż ten opublikowany w dokumentach dotyczących polisy.

Wśród pomyłek znalazły się między innymi te, które mówiły, że samochód zastępczy był zagwarantowany jeśli samochód wymaga naprawy, podczas gdy dokument polisy nie zawierał takiej gwarancji.

Znalazły się tam także porównywarki, w których znajdowały się informacje na temat obrażeń osobistych na poziomie dwukrotnie wyższym niż poziom oferowany w dokumentach ubezpieczyciela. Jak również nieprawdziwe informacje o pokryciu szkód w takich sytuacjach, jak zgubione lub skradzione klucze oraz osłona okna dachowego.

Harry Rose, redaktor naczelny Money powiedział: „Byliśmy zdumieni, widząc tak dużą liczbę błędów w polisach wymienionych na stronach porównania cen. Miliony konsumentów odwiedzają te strony internetowe, mając nadzieję na znalezienie wszystkich informacji potrzebnych do podjęcia świadomej decyzji w jednym miejscu – jednak nasze odkrycie wzbudza wątpliwości co do ich zdolności”

Reagując na badanie, kilka serwisów porównujących ceny stwierdziło, że polegają na ubezpieczycielach w celu dostarczania przez nich aktualnych i dokładnych informacji.

Przedstawiciel porównywarki Compare The Market powiedział: „Współpracujemy z naszymi dostawcami i sprawdzamy, czy podane informacje są dokładne. Jeśli odkryjemy jakiekolwiek rozbieżności, jest to szybko aktualizowane. „

Kolejny serwis GoCompare wyjaśnił, że wykonują: „serię weryfikacji przez naszych partnerów ubezpieczeniowych. Opieramy się na partnerach, aby nas informować na bieżąco o wszelkich zmianach. Będziemy sprawdzać nasze procesy, aby zapewnić najwyższy poziom dokładności”.

MoneySupermarket powiedział: „Wszyscy dostawcy ubezpieczeń, z którymi współpracujemy, muszą przekazać MoneySuperMarket informacje o wszelkich zmianach na poziomie ochrony. Ponadto każda marka ubezpieczenia samochodu, która może zaistnieć na naszej stronie, jest regularnie kontrolowana. Jeśli wykryjemy jakiekolwiek nieścisłości, wówczas skontaktujemy się z ubezpieczycielem, aby wyjaśnić i rozwiązać problem, upewniając się, że klient na tym nie straci.”

Natomiast Confused.com powiedział: „Dokumenty polisy ubezpieczeniowej mogą być niezwykle skomplikowane. Cały czas sprawdzamy, w jaki sposób informacje o polisie są wyświetlane naszym klientom i doceniamy dostarczone przez nich opinie „.

Źródło: scotsman.com