Planowany jest sojusz dwóch supermarketów

0
Tesco by Yukiko Matsuoka (CC BY 2.0)

Dobra wiadomość dla konsumentów. Przez dwa najbliższe miesiące detaliczni giganci Tesco i Carrefour będą prowadzić rozmowy nad „sojuszem”, który ma doprowadzić do obniżenia cen.

Obie firmy planują nową strategię w kontaktach z globalnymi dostawcami, a powiązanie będzie oznaczać również dzielenie się produktami własnej marki. Tego typu ruch ma miejsce, gdy sprzedawca detaliczny staje w coraz bardziej konkurencyjnym środowisku.

Dyrektor generalny Tesco, Dave Lewis, powiedział: „Musimy być w stanie zaoferować naszym klientom jeszcze lepszy wybór, jakość i cena”.

Tesco jest największym sprzedawcą w Wielkiej Brytanii, a Carrefour największym w Europie. Dla obu firm jest to wspaniała okazja nie tylko do rozwoju ale przede wszystkim do dostosowania się do szybko zmieniającego się i konkurencyjnego rynku, w kontekście zmieniających się nawyków zakupowych (w dużej mierze dzięki pojawieniu się dyskontów Aldi i Lidl).

Źródło: www.bbc.co.uk